تعیین نوع کارتن بسته بندی و جعبه مناسب محصول
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
تعیین نوع کارتن بسته بندی و جعبه مناسب محصول
تاریخ : یک شنبه 7 مهر 1398
نویسنده : RmZiRn

تعیین نوع کارتن بسته بندی و جعبه مناسب محصول

 

تعیین نوع کارتن بسته بندی و جعبه مناسب محصول

تعیین نوع کارتن بسته بندی و جعبه مناسب محصول : صنایع کارتن سازی، چاپ و بسته بندی آوین پک با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع کارتن های بسته بندی داخلی و صادراتی برای محصولات مختلف، آماده ارائه ی خدماتی کامل و در برگیرنده ی تمامی مراحل قبول سفارشات و تولید و ارسال می باشد.کارتن بسته بندی کالاها و محصولات مختلف، شامل اندازه های متفاوت و مدل های مختلف می باشند، کارشناسان آوین پک با توجه به نوع محصول، می توانند راهنمایی کامل را در خصوص مدل جعبه برای شما داشته باشند.

مدل های مختلف کارتن بسته بندی:

همان طور که گفته شد مدل کارتن بسته بندی با توجه به نوع محصول انتخاب می شود.

کارتن چهاردرب

کارتن بسته بندی چهاردرب همان طور که از اسمش پیداست از سمت بالای جعبه چهار درب دارد که اصطلاحا به آن کارتن مادر نیز می گویند. کارتن بسته بندی چهاردرب برای بسته بندی محصولات بزرگ و سنگین مناسب می باشد و همان طور که از اسمش می توان فهمید که به عنوان کارتن مادر که جعبه های کوچک را در دل خود جای می دهد و حمل کارتن ها را تا درب فروشگاه ها راحت تر می کند.

تعیین نوع کارتن بسته بندی و جعبه مناسب محصول

جعبه کیبوردی

جعبه های کیبوردی نوعی از جعبه است که درب متصل به خود جعبه می باشد و نیازی به چسب و منگنه ندارد، معمولا این مدل از جعبه برای بسته بندی ساعت، قطعات الکتریکی و الکترونیکی، کفش و… مناسب می باشد.

تعیین نوع کارتن بسته بندی و جعبه مناسب محصول

جعبه کشویی

جعبه کشویی شامل یک غلاف و یک کشو می باشد که با مقوا تولید می شود و برای محصولات صادراتی مانند خرما بسیار مناسب و شکیل است.

تعیین نوع کارتن بسته بندی و جعبه مناسب محصول

کارتن بسته بندی تلسکوپی (زیره و رویه)

کارتن تلسکوپی که شامل زیره و رویه می باشد در ابعاد کوچک برای مثال جعبه های ۸۰۰ گرمی خرما و در ابعاد بزرگ برای بسته بندی فله خرما استفاده می شود.

تعیین نوع کارتن بسته بندی و جعبه مناسب محصول

جعبه درب دارویی

جعبه های درب دارویی معمولا برای محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود و محصولاتی همچون لامپ و لوازم شکستنی نیز با درب دارویی و ته قفلی کارتنی مناسب از نظر قیمتی می باشد.

تعیین نوع کارتن بسته بندی و جعبه مناسب محصول

کارتن دسته دار

کارتن بسته بندی دسته دار جهت حمل آسان از فروشگاه تا مقصد و زیبایی بیشتر بسته بندی می باشد که برای بسته بندی خشکبار بسیار عالی است.

تعیین نوع کارتن بسته بندی و جعبه مناسب محصول

کارتن بسته بندی میوه صادراتی

میوه های صادراتی به دلیل اینکه حمل آن ها تا کشور مقصد در کانتینرهای یخچال دار انجام می شود می بایست در کارتن های بسته بندی مقاوم به رطوبت قرار بگیرند از همین رو هم ابعاد استاندارد کف پالت کانتینر و ترکیب ورق اهمیت بسیاری دارد.

تعیین نوع کارتن بسته بندی و جعبه مناسب محصول

تعیین ترکیب ورق

کارتن های بسته بندی معمولا به صورت سه لایه و پنج لایه می باشند. مقاومت کارتن را ترکیب ورق های آن تعیین می کند. در خصوص تعیین این ترکیب کارشناسان آوین پک راهنمایی کامل را می توانند برای شما داشته باشند برای همین امر می بایست نوع محصول و وزن آن را و اینکه محصول صادراتی است یا برای بازار داخلی می خواهد استفاده شود تعیین می کند.

کارتن بسته بندی لمینتی:

حتما کارتن هایی با چاپ های زیبا در رنگ مختلف دیده اید، چاپ چهار رنگ روی کارتن همان لمینت است. برای لمینت در ابتدا چاپ روی مقوا زده می شود و بعد مقوا با دستگاه های مخصوص روی کارتن قرار می گیرد.

جعبه مقوایی

مقوا نیز یکی از بسته بندی های شیک و سبک برای محصولاتی همچون شکلات است. جعبه های مقوایی همان طور که از اسمش مشخص است با مقوا تولید می شود.

انواع مقوا

مقوای مختلف پشت طوسی، گلاسه، ایندربورد و کرافت که در مارک های بسیار منتوع با گرماژهای متفاوت در بازار موجود می باشند که باز هم با توجه به محصول و به صرفه بودن در تولید و نوع رنگ و چاپ روی جعبه انتخاب می شود.

نوع چاپ

چاپ در سه نوع سیلک، فلکسو و افست می باشد که چاپ سیلک و فلکسو مستقیم چاپ بر روی خود کارتن می باشد و چاپ افست یا همان چاپ چهار رنگ چاپ بر روی مقوا است که برای جعبه های مقوایی و کارتن های لمینتی استفاده می شود.

برای تولید کارتن یا جعبه مقوایی نیاز به اندازه طول عرض ارتفاع داریم و بسیاری از مشتریان به خاطر اینکه تازه محصول یا کالایی را تولید کرده و نیاز به بسته بندی جهت عرضه به بازار را دارند و نمی دانند چه نوع جعبه یا کارتنی مناسب بسته بندی محصولشان است  و یا بعضی دیگر قبلا محصولشان را به نوعی دیگر بسته بندی و عرضه میکردند و حالا میخواهند کالا یا محصول خود را به صورت جعبه یا کارتن عرضه کنند در نتیجه هیچکدام ابعاد دقیقی  از کارتن یا جعبه بسته بندی خود ندارند و ما در اینجا با ذکر نکاتی به آنها دسته از اشخاص کمک میکنیم :

نکات مهم بسته بندی:

  • کالا یا محصول بسته به فروش داخلی یا خارجی و با توجه به برند یا برند نبودن محصول و میزان مصرف کالا، اندازه و نوع بسته بندی تعیین میشود.
  • اگر بسته بندی برای خرده فروشی یا فروشگاهی است با توجه به قیمت محصول و توان خرید مصرف کننده باید محاسبه شود که یک بسته از محصول در چه میزان و اندازه و وزن باید عرضه شود.
  • در صورتی که به صورت عمده (کارتن مادر)، برای تعداد بسته های کوچک خرده فروشی تولید شود باید قیمت محصول در تعداد بسته های کوچک در یک کارتن مادر توجه کرد و ببینیم توجیه و صرفه اقتصادی دارد یا نه.
  • جعبه و کارتن بسته بندی از چه نوع جنس و ترکیب ورق باید باشد که هم در عین حال از نظر ظاهر شکیل و زیبا باشد و هم از محصول در برابر صدمات احتمالی محافظت کند و بسته بندی به نوعی باشد که حمل و نقل راحت و آسانی داشته باشد.

بیشتر بدانید بیشتر بدانید: ۴ اشتباه در طراحی و تولید بسته بندی

چگونگی تعیین ابعاد

برای تعیین ابعاد اجسام می توانید به راحتی طول، عرض و ارتفاع را به راحتی اندازگیری کنید. برای محصولات مایع و یا محصولاتی مانند شکر می توانید در یک ظرف مخصوص که دم دست دارید قرار دهید و طول، عرض و تا جایی که محصول در ظرف بالا می آید را اندازگیری کنیم. از این طریق می توانیم حجم را مشخص کنیم و اندازه کارتن را به دست آوریم.

آوین پک این امتیاز را به مشتریان می دهد که یک نمونه برای تست ابعادی برای مشتریان تولید کند و بعد از تایید ابعادی قالب کار ساخته شود.

طراحی روی جعبه

طراحان آوین پک با توجه به محصول، مخاطبان آن و سلیقه و خواست مشتری طرح روی جعبه را طراحی می کنند، تا جایی که طرح از نظر مشتری عالی و بی نقص باشد، تغییرات لازم انجام می شود. بعد از تولید جعبه و کارتن بسته بندی، ارسال جعبه ها به شهرهای مختلف با باربری انجام می شود و کارتن های بسته بندی بدون آسیب دیدن به مقصد می رسند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: , دانستنی ها , صنعت،معدن وتجارت , هنر(طرّاحی،نقّاشی،خطّاطی و...) , ,
برچسب‌ها: مجله ی دانستنی ها , فروش , بسته بندی ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» #1 LifeStraw
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» فواید آب سرد برای پوست
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» نقاشي رنگ و روغن واقعي توسط MaryJaneAnsell
» نقاشی های مفهومی و عجیب یک هنرمند لهستانی-1
» نقاشی های مفهومی و عجیب یک هنرمند لهستانی-2
» نقاشی های مفهومی و عجیب یک هنرمند لهستانی-3
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» خلاقیت با استفاده از سیم + تصاویر
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» فروش نقاشی‌های پسر ۱۱ ساله انگلیسی به مبلغ چهارصدهزار پوند
» نقاشی با اتو بر روی پارچه ابریشمی
» با عکس‌هایتان جادو کنید!
» خوشنویسی با ناخن به جای قلم! +عکس
» 15 نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند
» نشاط با دارچین
» ۵ تا علامت که نشون میده وقتشه کارتون رو عوض کنید
» نقاشی سه بعدی، در بستر ساحل
» عکس‌های بارانی
» تقویم محتوا چیست و چگونه تدوین می شود؟ (به همراه نمونه)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت اول)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت دوم)
» دانلود رایگان کتاب چگونه طراح سایت شویم ؟
» حالا با گوگل Docs می‌توانید بدون نیاز به Office فایل‌های Office را ویرایش کنید!
» افزایش سرعت فایرفاکس در وب‌گردی٬دانلود و…
» چگونه حساب فیسبوک خود را غیرفعال و حذف کنیم
» درس اول-آموزش کامل و تصویری فیس بوک
» درس دوم-حریم خصوصی و راهنمای کامل تنظیمات در فیس بوک
» درس سوم-تنظیمات حریم خصوصی فیس بوک در تبلیغات، لیست ها و مزاحمت های افراد یا اپلیکیشن ها
» درس چهارم-ساخت و مدیریت پروفایل در فیس بوک
» درس پنجم-جستجو و یافتن دوستان در فیس بوک
» درس ششم-اشتراک گذاری و تایم لاین شما
» درس هفتم-همه چیز درباره News Feed
» درس هشتم-اشتراک گذاری و اضافه کردن عکس و فیلم در فیس بوک
» درس نهم-چت و تماس ویدئویی در فیس بوک

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409